Myyntijohdon vastuu kasvaa – käytännön vinkit modernin myynnin johtamiseen

Lue artikkelin päivitetty (08/23) versio Revory Oy:n blogista >> Kilpailukentän muuttuessa myynnin johdon on yhä tärkeämpää pysyä kehityksen edellä tulosten aikaansaamiseksi ja kilpailuetujen säilyttämiseksi. Tässä artikkelissa käsitellään ensin tutkimustietoja ja tilastoja myynnin tulevaisuuden kehityksestä ja sen jälkeen siirrytään myynnin johtamisen käytännön vinkkeihin. Olin puhumassa aiheesta vuoden 2023 Nordic Sales Enablement –tapahtumassa, jossa paikalla oli isojen […]

Myyntijohdon vastuu kasvaa – käytännön vinkit modernin myynnin johtamiseen Lue lisää »

excited, smiling, female-1280963.jpg

B2B-myynnin ja tiimin johtaminen – 3 hallittavaa osaamisaluetta

Lue päivitetty artikkeli (08/23) Revory Oy:n blogista >> Yrityksen koosta ja toimialasta riippuen myynnin johto voi tarkoittaa yhtä tai useampaa eri roolia, joissa vastuuta johtamisesta on jaettu eri tasoille. Koosta riippumatta B2B-myynnin johtamisen kenttää ei voi ajatella vain myyjien ja myyjien suoriutumisen johtamisena, vaan myynnin johdon tehtävänkuva jakaantuu kolmen isomman osa-alueen alle: Strategiseen myynnin johtamiseen,

B2B-myynnin ja tiimin johtaminen – 3 hallittavaa osaamisaluetta Lue lisää »

laptops, meeting, businessmen-593296.jpg

Markkinoinnin johtaminen B2B-yrityksessä

Laadukas markkinoinnin johtaminen voi toimia yhtenä yrityksen isoimpana kasvun ajurina. Parhaimmillaan markkinointi tuottaa suoria ostoja, lämpimiä myyntiliidejä, yhtiön aineettoman arvon kasvua, tyytyväisempiä asiakkaita sekä ammattiylpeitä työntekijöitä.

Ennen riitti näyttökerrat ja konversiot, mutta nyt vaatimustaso markkinointijohtajan positioon on kasvanut.

Markkinoinnin johtaminen B2B-yrityksessä Lue lisää »

social selling

Mitä on Social Selling ja miksi B2B-myynnin pitää ottaa se hanskaan?

Asiakkaan ostopolku on siirtynyt suurimmaksi osaksi verkkoon. Modernissa myyntiorganisaatiossa on tärkeää ottaa käyttöön kanavat, joita potentiaalinen asiakas hyödyntää osana ostoprosessiaan. Henkilöstön vahvat henkilöbrändit ja laaja maksuton näkyvyys sosiaalisen median kanavissa voi tuoda yrityksellesi merkittävän kilpailuedun.

Mitä on Social Selling ja miksi B2B-myynnin pitää ottaa se hanskaan? Lue lisää »

office, business, notebook-2717014.jpg

B2B-ostajat siirtyivät verkkoon, pysyykö myyntinne mukana?

B2B-ostamisen muutos vaatii muuttunutta toiminta- ja ajattelutapaa sekä B2B-markkinoinnissa että myynnissä. Tärkein näille yhteinen kysymys on: Miten pystytään tukemaan ostajan yhä itsenäisempää polkua ja saadaan päätös johdettua siten meidän eduksemme? Tarvitaan uusia käytäntöjä, moderneja järjestelmiä ja uudenlaista johtamista, jos halutaan pysyä muuttuneen ostokäyttäytymisen aallonharjalla.

B2B-ostajat siirtyivät verkkoon, pysyykö myyntinne mukana? Lue lisää »

Lisää asiakkaita B2B-myyjien ajankäyttöä tehostamalla

Keskimäärin myyjien ajasta menee 65 % muuhun kuin myyntityöhön. Aikaa menee prospektointiin, potentiaalisten myyntiliidien tutkimiseen, CRM kirjauksiin, tapaamisajankohtien sopimiseen ja buukkaukseen, tarjousten laatimisiin sekä siihen, kun odotellaan että joku tuotannosta ehtisi tsekata tarjouksen läpi. Miten siis voidaan antaa myyjille lisää aikaa myyntiin? 

Lisää asiakkaita B2B-myyjien ajankäyttöä tehostamalla Lue lisää »

computer, keyboard, apple-2593921.jpg

Kuinka tehdä markkinointia taantumassa?

Kun taantuma iskee ja alkaa vaikuttaa kuluttajien ja yritysten osto- ja investointivoimaan, alkaa monessa yrityksessä luonnollisesti sopeuttamistoimet. Väkeä lomautetaan, sovittuja kauppoja yhteistyökumppaneiden kanssa perutaan, investointeja lykätään. Leikkauksia tehdään ja valitettavasti ensimmäisenä listalla tuntuu olevan uusien hankintojen jäädyttämisen lisäksi myös markkinoinnin panostukset. 

Kuinka tehdä markkinointia taantumassa? Lue lisää »

digital marketing, technology, notebook-1433427.jpg

Laskukaava pk-yritysten digimarkkinoinnin budjetointiin

Miten ihmeessä voidaan määrittää markkinoinnin mittarit, kun asiakkaiden ostoprosessi mitataan kuukausissa tai jopa vuosissa? Miten markkinoinnin onnistuneisuutta ylipäänsä voidaan mitata b2b-yrityksessä? Miten me voidaan tietää mikä markkinointi tehosi ja löydettäisiin voittava kaava? Miten digimarkkinointia pitää budjetoida?

Laskukaava pk-yritysten digimarkkinoinnin budjetointiin Lue lisää »